Statusuppdatering

Hallå där! Längtar redan till lovet, vi har ändå bara gått skola i två veckor... Herregud! Men det är så mycket som händer i skolan så man har inte tid för så mycket annat. Jag failar totalt med kanji och jag har extralektioner tre dagar i veckan. Det går fram och jag har lärt mig mycket på den tid jag har varit här. Så jag känner mig stolt ändå!

 

Ang mitt rum, det är ett litet krypin på under 15 kvm. Det betalar jag 42 000 yen i månaden för. Utöver det betalar jag även en livsförsäkring, el och gas varje månad. Det är ganaka dyrt i jämförelse med sverige. Om man tänker yta för pengarna. Docj är jag på jack efter en ny lya. Det kommer nog fortfarande bli en liten skrubb bara men jag vill gå ner till en lägre hyra. Mer pengar på godis och kläder ftw! 


Kommentarer
Postat av: Mariia

Hahah, jag betalar ca 65 000 yen (inkl gas och el) för mitt 7 kvm "stora" rum, vilket är BILLIGT för centrala Tokyo!! Kanske borde flytta till Osaka!? ;)

2012-01-25 @ 17:24:50
URL: http://tokyostreetvision.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0