Do you really want to know?

Jag har inte haft så mycket intressant japan releterat att skriva om på sista tiden så det har blivit mycket tomt här på senaste tiden. Men nu har jag lite små "nyheter" åtminstonde!

 

Det är ca 3 veckor kvar tills jag lyfter! Och jag inväntar nu svar frånb ambassaden så jag kan åka ner på en snabbvisit till stockholm och hämta mitt visum. Det svider lite i plånboken att behöva göra den resan nu men jag kommer inte ha tid att hämta det innan jag åker på avfärdsdagen så det måste ske nu innan!

 

Sen har jag också skrivit under ett hyreskontrakt. Det kanske jag redan sagt? Vilket som är jag jätte nöjd och glad och väntar spännt på mer information om min studentlya ;)

 

Och det sista och kanske mest ointressanta är att jag iförrgår sprang förbi Forex bank och bad dem beställa växel på sek till jpy av ett värde på 10 000 kr. Det är något som kan vara bra när man ska flytta till japan eftersom VISA inte fungerar överallt och mycket ska betalas med just kontanter! Dessutom kan det ta över en månad att få igång ett japanskt bankkonto.

 

Och nu för att inte göra det här inlägget all text an no pictures, inspirations bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0